tisdag 16 februari 2010

Haj haj fiskpinnar så slår vi ihop 3 dagars fiskande till 1 inlägg (bilder kommer upp imorgon under dagens gång)

Lördag med väder finare än finast. Solen skiner och bara några futtiga minusgrader.
Så sjukt taggade både jag och Eva.

På med termoställen, tjocksockarna och halsdukarna klappade och klara. Min svarta och neon gula flytoveral, evas svart/neon orange färgade overal glittrar i solen när vi vandrar ner mot Lundåkern.

Slår oss ner en bit ut. Borrar upp lite hål och mäter ut djupet på ca 3 meter. Inte så strömt alls heller.

Eva hinner knappt släppa ner reven sin så låter det"- Hook on!!" (fiskespelet vårt till Wiiet låter så när man får fisk)
Smack klapp och några ivriga vevningar så har hon en liten abborre i handen. Inget att spara så den blir fint fotad och tillbakasläppt.
Precis så fortsätter det dom 2 timmarna vi sitter ute på isen. Hon tar upp ett tiotal firrar medans jag håller mig på låga 5 ungefär.
Grymt trevlig dag. Solen sken som sagt och det kom förbi lite folk och surrade om allt och inget en sväng.
Tiden vi var ute var 10-12 ungefär

Samma visa på söndagen med allt utom fisken. Blev nog bara en 4-6 firrar och betydligt mindre napp.
Vi va ute mellan 13-15 på en höft sådär.

Sen kom måndagen. Vi hade båda vart på möten med jobbet och jag lyft lite skrot i lugnan ro så vi kom oss inte ut på isen förrän vid 14 tiden någon gång.
Jag helt utan napp över huvud taget och eva fick en fisk (kanske 2) och några få napp på 1 och en halv timme. Underligt underligt men vi satt å andra sidan lite längre ut på älven där det verkar vara mer strömt (samt närmare 7 meter djupt) så kan ha något med det hela att göra.
En rätt platt fiskedag resultatmässigt men en otroligt härlig, nästan vårkänningar, solig sen vinter dag.

Nya tag senare i veckan, troligast helgen, så får se vart landet lutar för oss.

Tips och trix mottages gärna så skriv en kråka här nedanför OM ni så tänkas vill.

FISKE SÄSONGEN ÄR IGÅNG IGEN:. wohoooo!!


(bild från veckan som var men säger en del om känslan. Yes jag på bilden där mitt på isen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar