måndag 7 september 2009

Så var det en ny vecka.

Åkte till Piteå nu i helgen på blixtvisit då Evas brorsa fått jobb i södern och flyttar nästa helg.

Käkade hos morsan och B-O innan det bara av norrut. Bäcksvart, vi pratade massor om att köpa vinterdäck, svårt att se djuren den här tiden på dygnet och året osv osv.

Smack så hade vi en lätt sprängd räv (delar av iaf) på froten av bilen. Kom från ingenstanns och .. uach å fy. inte kul alls. Räven lär ha dött iaf av den mängd blod som fanns på fronten.

Väl framme lite lätt skakade så hängde vi i piteå, träffade lite av hennes polare och såklart så fiskades det en sväng.
Vattnet kokade mer eller mindre av alla små och stora stim som kom retsamt nära där jag stod.
En krokodil tyckte det va kul att plaska bara 5-10 meter från där jag står. Inte ett endaste napp.
Sakki the blakki kokki.
Samma visa hela helgen men men. Man kan ju inte få något varje dag.

åkte hem igår natt. Rävallerten va total. Såg sammanlagt 5 rävar mellan Skellefteå och Umeå (på vägen då). Dumma j-a djur. Låt oss människor ta över HELA naturen. BORT MED DJUREN UR NATUREN!... aja.. psykbryt I know.

Sen så idag, måndag, så gick jag ner en timme till favoritstället. Inte något napp, blåsigt som få och så precis när jag skulle ge upp och bege mig hemmåt så knep en 8hg gädda på en flytande wobbler med lite kulor i sig. Härligt härligt. Samma wobbler som Uffe fick sin gigantiska krokodil på.. ok.. nästan fick haha.

aja. nya tag imorgon. Kanske med kusin Lind rentutav. Inte igår man sågs direkt.

På återskrivandes folk och migsjälv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar