onsdag 7 oktober 2009

En till...


... harr har det blivit. 3.5 hg vägde denne härlige herren/damen.

Stod på vårt, Evas och mitt, favoritställe där vid avfallsröret och den grundade cykeln.

Kastade lite med några av dom tunga dragen men det får vänta tills jag fått delen till mitt 9" spö.

I alla fulla fall.

Eva nöter vidare med sin pepparjigg, jag kör med en blank Atom med en liten röd plasttaffs vid kroken.

Kastar och kastar, lite känningar av sjögräs och sten.
Tillslut så säger jag till Eva:
"-Antingen sitter jag fast i lite sjögräs eller så har jag en halvdöd fisk på kroken"

Håller spöet stilla. Ingenting.

Börjar veva in. Något sitter där helt klart med vad det är vet jag inte riktigt.

Sen spratlar det till lite lätt.

"-yes det sitter något litet på kroken. kämpar inte något alls"


Sen efter ungefär en minuts inte så speciellt mycket krigande så satt den 3.5 kilo tunga/lätta harren i min hand. Den på bilden som ni såklart förstår.


Nattjobb inatt men när jag piggnat till imorgon så är det dags att pröva lyckan mellan broarna, e4an och cykelbron, och kan bli spännande att se vad som händer.


Nä nu är det Rambo som gäller och sen lite städ.
På återskrivandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar